Thursday, February 3, 2011

~Aku insan lemah~

                                                  Aku insan lemah!
                             Yang sering lelah dalam nafasku sendiri   
                   Yang sering tertambat oleh batasnya waktu dinihari
                         Yang sering tersungkur dalam ranjau berduri          
                         Yang sering rebah tak terdaya bangun berdiri
                 Yang sering sesat dalam hembusan kabus tak bertepi
                                  Yang masih tercari-cari.....
                                     HidayahMu ya Ilahi....

                                 
                                                Aku insan lemah....
                                 Ingin aku mengadu padaMu,Ya Allah
                                 Dengarkanlah rintihan lemahku ini
                            Sujudku menghambakan diri dalam sunyi
                                Dalam heningnya susana malam
                                  Dalam dinginnya embun pagi
                                Agar diaminkan oleh jutaan malaikat
                                 Agar segala pintaku Engkau berkat

                           " Ya Allah,berikan daku ketenangan hati        
                                    Seperti mana yang aku harapkan
                                  Sepertimana yang Engkau janjikan.."          
                                    Kerana aku insan lemah.....         



* Malam yang amat sunyi bagiku....malam yang membuatkan aku rasa ingin menangis....jiwa ku kosong Ya Rabb....mengapa aku rasakan aku semakin jauh dari Engkau Ya Rabb....Bantulah aku Ya Allah....aku mohon....!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...