Thursday, January 6, 2011

Aku mencari diriKu!!

aku mencari diriKu
diri itu adalah aku


sebagai seorang dai'e
aku perkenalkan Aku
kepada mereka yang mahu
mengaku tentang Aku.


engkau
adalah Aku
dalam dirimu adanya Aku
dalam dirimu mentajalilah Aku
sedarkan aku,akan hakikat Aku


dari mana asalmu?
kini, di manakah kamu?
esok, ke mana arahmu?


cari jawapannya,
dari lisanKu
cari petunjukKu
dari RasulKu


wahai umat bongsu
ini pesan buat mu
dari pesanan Rasulmu
agar selamat di alam barzakh
usah biar hatimu mati


"wahai Nabi khatamannabiyin
nyatakan apa pesanan untukku?
terasa sangat ingin kutahu"


"Aku tinggalkanmu dua nasihat."
"satu,yang bisa bicara,
satu,yang sunyi sahaja"


"apakah itu wahai Rasulku?"


"yang berkata-kata itu
kalam Rabbmu,
yang sunyi itu,
mengingati matimu."


"siapa yang beramal
dengan nasihatku ini,
hatinya hidup
tiadalah mati."




Tinta,
Afiefah Amir,
Ipoh,Perak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...